Avancronica de concert

L. v. Beethoven:
- Egmont – uvertura
- Concert pentru vioară și orchestră în Re major, op. 61
         - 250 de ani de la naşterea compozitorului

Dirijor: CONSTANTIN GRIGORE
Solist: GABRIEL CROITORU – vioară

Fiind aniversarea de 250 de ani de la naşterea compozitorului, concertul nostru din 29 octombrie vă oferă două capodopere de Ludwig van Beethoven (1770—1827). În deschidere veţi putea asculta uvertura dramatică Egmont, în care ideea luptei pentru libertate este prezentată prin mijloacele sugestive ale orchestrei, a doua lucrare a serii fiind Concertul pentru vioară şi orchestră în Re major, op. 61 care a fost compusă în anul 1806. La prima audiţie din acelaşi an, lucrarea a fost interpretată de violonistul Franz Clement, fiind primită cu relativă indiferenţă de publicul vienez. Cu timpul însă, datorită în mare parte lui Joseph Joachim, concertul a intrat în repertoriul violoniştilor ca una din cele mai importante lucrări ale genului.

Dirijorul invitat, Constantin Grigore este dirijor principal al Orchestrei Camerata Regală și al Teatrului de Operetă și Musical Ion Dacian” din București. Născut în 1983, este absolvent al Colegiului Naţional de Arte „Dinu Lipatti” din Bucureşti şi şef de promoţie al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti. Continuându-şi studiile în Polonia, la Gabriel.Croitoru.7Academia de Muzică Karol Lipinski”, apoi la Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, dirijorul Constantin Grigore s-a întors în ţară cu speranţa că poate ajuta la îmbunătăţirea situaţiei culturii din România, după cum mărturisea într-un interviu. Pentru a-şi realiza visul, a pornit la drum cu mai multe proiecte, implicându-se nu numai ca artist, ci şi ca organizator, acțiune reuşită privind succesul Cameratei Regale, al concursului Jeunesses Musicales sau al festivalului Classics for Pleasure de la Sibiu. Din 2009 este invitat să susțină concerte la fiecare ediție a Festivalului Internațional George Enescu.

Solistul invitat, deosebit de îndrăgit şi de publicul orădean, este violonistul bucureştean Gabriel Croitoru, un artist interpret de rang internaţional, invitat permanent şi al stagiunilor noastre. Vastul său repertoriu cuprinde lucrări solo, muzică de cameră şi concerte, de la preclasici, până la compoziţiile contemporane. De-a lungul anilor, datorită prestigiului câştigat în lumea muzicală, a fost invitat în juriul mai multor concursuri naţionale şi internaţionale. Tonul cald, plin de sensibilitate, virtuozitatea şi muzicalitatea, sunt doar câteva dintre calităţile sale artistice deosebite. Gabriel Croitoru cântă pe o vioară Guarnieri din 1731, care i-a aparţinut compozitorului George Enescu.